Köpa adresser

Köp adressregister till konsumenter och företag

Superexakt adresserad direktmarknadsföring och direktreklam

Vad för adresser behöver du? Skicka oss din förfrågan.

Bästa databasen i Sverige – GDPR-säkert
Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

1500+ av Sveriges mest framgångsrika företag

Vattenfall
Fastighetsbyran
Bahnhof
Svensk fastighets formedling
Hyresgastforeningen
Swedbank
HusmanHagberg
Oresunds kraft
Bolaget
CityMail

Exempel på smart segmentering vi kan hjälpa er med

Marknadschefer

Marknadschefer för exempelvis
e-handelsbolag

Skall snart ta studententen

Skall snart ta studenten

De som ska konfirmeras

De som ska konfirmeras

bostadsrätt

De som precis fått barn och bor i bostadsrätt

VD i tillverkningsbolag

VD i tillverkningsbolag

fått fiber installerat

De som bor i villa och precis har fått fiber installerat

Hundägare

Hundägare

 Hundägare

Hundägare i bostadsrätt våning 2

Fritidshus

Fritidshus

Tvillingar till de kunder

Tvillingar till de kunder som du redan har

Alla grannar till de kunder

Alla grannar till de kunder som har en tjänst från dig

Boendeform

Boendeform såsom villa, brf, hyresfastighet, fritids­hus, lantbruk, skogsfastighet etc.

Villa på byggnadsår

Villa på byggnadsår, fritidshus typkod 221

Konsumtionskraft

Konsumtionskraft

Bostadsrätter

Bostadsrätter och hyresrätter med antal rum

Web to print: Skapa målgrupp och utskick på 1 minut

Vårt verktyg gör det snabbt och enkelt att skapa exakt direktmarknadsföring
Utskick

Nå exakt de du vill med ditt utskick. Filtrera på ålder, kön, boendeform, villa, flerfamiljshus, BRF, konsumtionskraft, fritidshus, storlek på bostad, våningsplan, barn/inte barn, antal rum, telefonnummer, gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, osv…

BOKA DEMO
design
01
printar
02
adress
03
utskicket
04

Vi printar, sätter på adress och gör utskicket

Du beställer exakt den mängd du vill ha. 23, 100, 10 000 utskick. Det är upp till dig.
BOKA DEMO

2,5 miljoner utskick per månad = Bra pris

Vi konsoliderar samtliga av våra volymer för bästa gemensamma pris för dig

Har du ett adressregister?

Kombinera din data med vår DM-databas. Ta fram adresser och e-postadresser till exakt de du vill nå
GDPR säkert hjälper vi dig med potentiella nya kunder, tvillingdata, urval av nuvarande kunder, registertvätt, registervård samt adressregister.
BOKA DEMO

Våra experter hjälper dig

Köpa adressregister med exakt den data du vill ha kan vara klurigt. Vi hjälper dig hela vägen
BOKA DEMO

Sveriges mest avancerade prospekteringsdatabas

Vi har konsoliderat data från flera källor för att ge dig Sveriges mest avancerade databas med prospekteringsdata för marknadsföring mot konsumenter och företag.

Kunder och partners

Exempel på smart direktmarknadsföring
Omfattning: 
Hela Sverige, d.v.s. samtliga 34 kontor.

Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.

Omfattning: 

Vi anlitar Optimal Kommunikation på grund av deras otroligt höga servicegrad samt deras höga branschkompetens. Vi blir alltid nöjda!

Charlotta Jörgensen, Bolaget Fastighetsförmedling
Omfattning: 

Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.

Åsa Davidsson, HusmanHagberg
Omfattning: 

Vi hjälper Vattenfall med en kombination av data från Energimyndigheten och vår egen databas. Denna data förädlar vi och hjälper sedan Vattenfall hitta nya kunder till deras solcellserbjudande.

Vanliga frågor och svar

Vad ska jag tänka på när jag utformar en kampanj med direktmarknadsföring?

Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:

  1. Vad är syftet med kampanjen?Handlar det om att sälja mer, behålla eller hitta nya kunder eller bygga ettvarumärke?
  2. Vad är målet rent konkret? Kanske har du ett visst antal kunder du vill ska nappa på kampanjen eller skapa merförsäljning?
  3. Hur ser den befintliga målgruppen ut? Är kunderna befintliga eller potentiella?
  4. Vilken budget har ni?
  5. Kan du tänka dig använda olika kanaler för att optimera kampanjen? Ibland är en billigare kanal inte det bästa i längden, det kan bli dyrt med tiden.
  6. Finns det några tester du vill göra i samband med kampanjen, exempelvis att testa en ny målgrupp.
  7. Finns det något program att hantera alla inkommande svar efter kampanjen? Det är viktigt att logistiken är löst innan kampanjen släpps.
  8. Handlar det om en kampanj online, exempelvis via e-mail? Eller tänker du skicka ut kampanjen via post? Det är bra att känna till tidsspannet om du väljer det sistnämnda. Du får räkna med cirkafyra till sex veckor från brief till färdigt utskick.
Går det att mäta en kampanj?

För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.

Vad finns det för sekretessrestriktioner i samband med direktutskick?

Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.

Hur tas ett adressregister fram?

Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.

Vad innebär registervård?

Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.

Hur drar mäklare nytta av direktutskick?

För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.

Hitta nya kunder!

Tack! Vi hör av oss så snart som möjligt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Bästa databasen i Sverige
Snabbt och enkelt