Vi hjälper er med alla typer av samtal och uppföljning på ert utskick.
Exempelvis:
Mötesbokning
Kundundersökning
Företagsförsäljning
Konsumentförsäljning
Generella säljuppdrag
Lojalitetskampanjer
Kvalitativa samtal, etc.
Det finns i princip inga begränsningar. Tillsammans med er definierar vi budskapet och vad resultatet skall bli.
Vår utgångspunkt är att varje samtal och uppföljning skall vara en positiv upplevelse av ert företag. Era potentiella och nuvarande kunder skall uppleva att samtalet ger ett äkta mervärde.
BOKA DEMOVåra mötesbokare är speciellt utbildade för att kunna leverera köpberedda kunder som har rätt förväntningar på det kommande mötet, helt efter era önskemål. Med vårt webbaserade bokningssystem skickar vi bokningsbekräftelser och påminnelser via SMS & e-post till såväl kunder som uppdragsgivare.
BOKA DEMOVi hjälper er genom hela processen för en effektiv kampanj
Tillsammans med er definierar vi en målgrupp och skapar ett urval med hjälp av vår databas. Vi tar fram adress, e-postadress och telefonnummer.
Ett utskick designas, trycks och skickas ut till målgruppen.
Manus för telemarketingsamtal komponeras. Testsamtal görs och alla ljudfiler skickas till er för verifikation. Manus finjusteras och därefter drar kampanjen igång.
Samtalen leder till möten, leads eller intressant kundinformation som hjälper er att hitta nya kunder.
Efter avklarat uppdrag får ni en rapport med sammanfattning av utfall.
Vi har en effektiv process för att se till att er telemarketing-kampanj blir så effektiv som möjligt
Tillsammans med er tar vi fram en första version av telemarketing-manus baserat på målgrupp, erbjudande och vår erfarenhet av att skapa kvalitativa samtal.
Vi testar att ringa och samtalen spelas in med kundens godkännande. Tillsammans med er går vi sedan igenom ljudfilerna.
Med hjälp av insikter från testsamtalen förbättras manus.
Kampanjen aktiveras och vi hjälper er att hitta nya kunder.
Byråerna är extremt professionella och med sina över 40 välutbildade mötesbokare har man hjälpt kunder att få över 110 000 bokade möten sedan 2010.
BOKA DEMOExempel på smart direktmarknadsföring
Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.
Vi anlitar Optimal Kommunikation på grund av deras otroligt höga servicegrad samt deras höga branschkompetens. Vi blir alltid nöjda!
Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.
Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:
För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.
Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.
Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.
Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.
För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.