Du beställer exakt den mängd du vill ha. 23, 100, 10 000 utskick. Det är upp till dig.
Boka demoVårt verktyg hjälper dig att ta fram adresser för ditt utskick på 1 minut
Nå exakt de du vill med ditt utskick. Filtrera på ålder, kön, boendeform, villa, flerfamiljshus, BRF, konsumtionskraft, fritidshus, storlek på bostad, våningsplan, barn/inte barn, antal rum, telefonnummer, gatunivå, postort, kommun, via kartverktyg, osv…
BOKA DEMOVi hjälper dig med att hitta flera kunder, med urval bland dina existerande kunder, registertvätt, register av adresser, samt registervård. Allt detta inom ramarna för GDPR, på ett tryggt sätt!
BOKA DEMOExempel på smart segmentering vi kan hjälpa er med
Vi har den mest avancerade databasen för direktmarknadsföring. Hur då? Genom att samla de bästa databaserna på ett ställe, kan vi erbjuda dig det allra bästa på en plats.
BOKA DEMOGe de lokala kontoren ett verktyg att skapa lokala utskick. Ni skapar centrala mallar där lokala kontoren kan anpassa meddelandet för varje utskick.
BOKA DEMOVårt telemarketing-team hjälper dig med effektiv uppföljning. Vi kan boka möten, berätta om kampanjer eller bara påminna om ert event.
BOKA DEMOExempel på smart direktmarknadsföring
Till denna kund, Danske Bank, levererar vi prospekteringsdata, d.v.s. när banken prospekterar nya kunder baserat på olika nyckeltal som är viktiga inom bankvärlden. Exempel på detta är: omsättning, tillväxt, eget kapital, antal anställda, resultat etc. Vi tillägger ytterligare kontaktinfo såsom adress, telefon, e-post etc.
Vi anlitar Optimal Kommunikation på grund av deras otroligt höga servicegrad samt deras höga branschkompetens. Vi blir alltid nöjda!
Vi valde efter en upphandling Optimal Kommunikation som leverantör av många olika orsaker. Men om jag skall peka på en specifik, pekar jag på deras lyhördhet och deras kreativa förmåga. Det var mycket på grund av dessa egenskaper de blev valda till årets leverantör. Vi har varit kunder i många år och är nöjda på alla sätt.
Det finns en hel del olika saker att ha i huvudet när du skapar enkampanj med direktmarknadsföring. Här är en kortare punktlista på vilka steg du bör ta för att lyckas med din kampanj:
För att kunna mäta din kampanj behöver du kunna sätta mål som faktiskt är mätbara. Vanliga saker som man ofta mäter är bland annat den totala kampanjkostnaden, kostnad per ny kund, intäkter och liknande.
Det finns en del regler gällande utskick och dessa skiljer sig dessutom en del beroende på om det handlar om e-post eller fysisk post eller telefonsamtal. Det kan vara värdefullt att använda sig av en kommunikationsbyrå som Optimal Kommunikation för att få hjälp med direktutskick och för att inte bryta mot några regler.
Adressdata köps in via diverse adresskällor beroende på vilken målgrupp som skall nås.
Registervård innebär att man genom olika aktiviteter kan underhålla information i ett dataregister.
För mäklare är direktutskick väldigt användbart eftersom de kan ta del av personuppgifter och adresser för den intressanta målgruppen och därmed rikta direktutskicket till de personer som tros vara intresserade.